امرسان, امرسان

درباره برند امرسان

درباره برند امرسان

شرکت امرسان در سال ۱۳۶۰ و در دوره جنگ ایران و عراق توسط سلطان حسین فتاحی تأسیس شد. برند امرسان تا سال ۱۳۶۶ تنها به تولید فریزر خانگی مشغول بود اما پس‌ازآن تصمیم به تولید یخچال‌ فریزر ۱۶ فوت گرفت. با توجه به شرایط جنگ و اوضاع اقتصادی که بر کشور حاکم بود، برند امرسان با جسارت زیادی توانست مشتریان خود را راضی نگاه داشته و علاوه بر آن بر تعداد آن‌ها نیز بی افزاید.
پس از استقبالی که از بهترین یخچال ‌فریزر ایرانی صورت گرفت، در سال‌های بین ۱۳۷۱ تا ۷۵ خط تولید مدل فریزرهای ۱۸ و ۲۰ فوتی (فریزر در پایین) نیز راه‌اندازی شد.
گروه صنعتی امرسان چندین سال متوالی توانسته عناوین و افتخارات مختلفی ازجمله، حرفه‌ای‌ترین کارآفرین کشور با اشتغال‌زایی بیش از ۸۶۰ نفر به‌طور مستقیم و بیش از ۵ هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم، اولین تولیدکننده لوازم‌خانگی دارای گواهینامه نوآورترین شرکت ایرانی، کارآفرین برتر کشور و تولیدکننده برتر کشور را از سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های مختلف همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده را از آن خودکند.
قابل ذکر است که امرسان برای استخدام نیروهای خود بر تخصص و توانایی‌های فردی و فنی افراد تمرکز دارد. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و یا پاره‌وقت با این شرکت همکاری دارند که حدود بیست درصد آن‌ها دارای تحصیلات تکمیلی و یک درصد از کل آن‌ها دارای مدرک دکترا هستند.
شرکت به‌طور مستمر با برگزاری برنامه‌ های آموزشی و انگیزشی سعی در ارتقای روحیه همکاری و علمی در بین کارمندان خود دارد، زیرا با استفاده از توانایی این افراد می‌تواند تولیدی باکیفیت داشته باشد.

سلطان حسین فتاحی در سال ۱۳۳۶ در شهرستان میانه از توابع استان آذربایجان شرقی متولد شد. وی تحصیلات ابتدایی خود را در میانه به اتمام رساند و در سال ۴۹ وارد هنرستان آزمایش‌شده و درنهایت موفق به اخذ دیپلم برق شد.
مدرک لیسانس مهندسی مکانیک خود را از دانشگاه آزاد تهران جنوب و مدرک ارشد مدیریت اجرایی را از سازمان مدیریت صنعتی دریافت نمود. دوره DBA با گرایش مدیریت استراتژیک را نیز در دانشگاه تهران گذراند. آقای فتاحی از سال ۴۹ هم‌زمان با تحصیل در مدرسه، در شرکت‌های مختلفی ازجمله آزمایش، ارج، الکترو لوکس و … مشغول به کار و فعالیت بوده است.

ابتدا فتاحی به‌عنوان متخصص دو روز در هفته به کارخانه یخچال سازی در خرم‌آباد جهت شارژ یخچال‌هایشان مراجعه می‌کرد. پس از مدتی با مدیرعامل کارخانه صحبت کرد و از او درخواست کرد که کارخانه آن‌ها تنها بدنه بسازد و او کل محصول آن‌ها را بدون موتور خریداری کند.
کارخانه خرم‌آباد موافقت کرد و از آن به بعد بارهای خود که شامل بدنه یخچال می‌شد را به تهران و کارگاه فتاحی می‌فرستاد و وی موتور ژاپن بر روی آن‌ها نصب می‌کرد و به بازار ارائه می‌کرد. بدیهی است به این دلیل ‌که کالای نهایی را فتاحی وارد بازار می‌کرد پس نام محصول را نیز او انتخاب کرد.
ازآنجایی‌که پیش از انقلاب برند آمریکایی امرسون لوازم‌خانگی تولید می‌کرد و جای خوبی هم بین مردم بازکرده بود، فتاحی تصمیم گرفت که با تغییر کوچکی در نام این شرکت آمریکایی از برند امرسان برای محصولاتش استفاده کند. پس از مدتی با افزایش سود و سرمایه او توانست کارگاه خود را مجهز کرده و تولیدات یخچال‌ فریزر را کاملاً خود به عهده بگیرد. امرسان کار خود را در یک کارگاه اجاره‌ای ۳۵۰ متری و با تولید روزانه ۱۰ الی ۱۵ دستگاه شروع کرد و پس از مدتی کارگاه تبدیل به کارگاهی ۱۰۰۰ متری در شهرک صنعتی کمرد شد.
فتاحی با گذراندن دوره‌ای در کارخانه آزمایش به این نتیجه رسید که چیز جدیدی برای یادگیری فنی وجود ندارد بنابراین به‌عنوان طراح وارد الکترولوکس شد و در آنجا توانست اولین بخاری نفتی خود را طراحی کند. یک سال در آنجا مشغول به کار شد و پس‌ازآن وارد ارج شد اما پس از سه سال به دلیل نداشتن مدرک پایان خدمت از شرکت اخراج شد. او به دلیل مشکلات مالی توان ادامه تحصیل نداشت و هم‌زمان با گذراندن دوران سربازی مشغول به کار شد.
در سربازی زبان انگلیسی خود را تقویت کرد و پس از پایان خدمت به استخدام شرکت ساراول درآمد. در این شرکت نیز کولرآبی و آبگرمکن نفتی را طراحی کرد و در کنار کار به ادامه تحصیل نیز پرداخت. او در سرش رؤیاهای بزرگی می‌پروراند بنابراین با پیشنهاد افزایش حقوق هم موافقت نکرد و با اجاره مغازه‌ای به تعمیر یخچال‌های دست‌دوم پرداخت.
وی از تکنیک یخچال‌فریزرهای جنرال استیل آمریکایی برای طراحی یخچال‌هایش بهره برد و با تلاش و ممارست فراوان توانست درنهایت طراحی منحصربه‌فرد خود را در تولید محصولاتش داشته باشد. امرسان با مرور زمان با افزایش تبلیغات در سطح شهر و همچنین از طریق تلویزیون و صداوسیما توانست خود را بیشتر از قبل به مردم بشناساند و به‌عنوان یک برند ایرانی باکیفیت مطرح شود.
در حال حاضر فتاحی رئیس هیئت‌مدیره شرکت امرسان است. او پیشرفت شرکت خود را مدیون و مرهون تلاش‌های بی‌وقفه، پاسخ به نیاز مشتری، ایجاد بازار جدید، همگام شدن با تکنولوژی و … می‌داند. همچنین او اشاره می‌کند که با رشد و گسترش فضای مجازی می‌توان از این فضا به‌عنوان فرصت زمینه‌ای جهت تأمین، توزیع و تبلیغات استفاده کرد.

شعار و اهداف برند امرسان

زیبا، پیشرو، مطمئن شعار امرسان است. زیبایی یکی از آیتم‌هایی است که برای برند امرسان بسیار حائز اهمیت است. لوازم آشپزخانه به‌ویژه یخچال‌فریزر ازآن‌جهت که حجم زیادی از آشپزخانه را اشغال می‌کنند به لحاظ زیبایی نیز بسیار تأثیرگذار هستند. یک لوازم خانه یا آشپزخانه مناسب لوازمی است که با سایر عناصر منزل شما و به‌طورکلی با دکوراسیون منزل شما همخوانی و هارمونی داشته باشد.
شرکت امرسان به بهترین بودن ایمان دارد و تمام تلاش خود را می‌کند که در ابعاد مختلف بهترین انتخاب مشتریان خود باشد و همچنین بتواند به بالاترین تکنولوژی و طراحی‌ها دست پیدا کند. پیشرو بودن در تولید لوازم‌خانگی از اهداف مهم شرکت امرسان است. امرسان در تبلیغات یخچال فریز خود از شعار مشهور زیبا، جادار، مطمئن استفاده می‌کند. منظور از جادار بودن ظرفیت و گنجایشی است که یخچال‌فریزر در اختیار شما قرار می‌دهد.
امرسان یخچال‌فریزرهایی با گنجایش‌های متفاوتی به خریداران ارائه می‌دهد. مطمئن بودن از دیگر ویژگی‌هایی است که امرسان به مشتریان خود هدیه داده است. با خرید محصولات امرسان شما می‌توانید از کیفیت، عملکرد و طول عمر آن مطمئن باشید و از خرید خود پشیمان نمی‌شوید.
یکی از مهم‌ترین اهداف شرکت امرسان افزایش رفاه و راحتی مردم با تولید لوازم‌خانگی است و سعی دارد با هوشمند سازی محصولات، زیبایی، آسایش، بهره‌وری و صرفه‌جویی در انرژی را به مردم هدیه کند. به‌عنوان‌مثال امرسان در سال ۱۳۹۶ از برخی محصولات هوشمند خود همچون یخچال‌فریزر ساید بای ساید امرسان، یخچال‌فریزر ۲۷ فوت و همچنین یخچال‌فریزر ۲۲ فوت در نمایشگاه بین‌المللی تهران رونمایی کرد.
این محصولات قابلیت کنترل از راه دود توسط گوشی همراه، عیب‌یابی هوشمند، اعلام قطع برق، تبدیل فریزر به یخچال در صورت نیاز به فضای بیشتر، کتاب آشپزی، رادیو، ام پی تری پلیر، قابلیت پخش فیلم و عکس از طریق یو اس بی و … را دارا هستند. از سایر محصولات هوشمند و غیرهوشمند برند امرسان می‌توان به اجاق‌گاز امرسان (رومیزی، مبله، هود توربو دیجیتال)، ماشین لباسشویی امرسان (انواع ماشین لباسشویی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک)، جاروبرقی امرسان (در مدل‌ها و قدرت‌های متفاوت) و … اشاره کرد.

مروری کوتاه بر فعالیت‌های برند امرسان

  • امرسان در سال ۱۳۸۲ اولین تولید یخچال‌فریزر هوشمند (سامی ۴۶) خود را به بازار ارائه کرد.
  • طراحی و تولید یخچال‌فریزر دوقلو نوفراست در سال ۱۳۸۶ انجام گرفت.
  • در سال ۱۳۸۸ تمامی محصولات برند امرسان با برچسب انرژی و در رتبه A و B تولید شد.
  • در آغاز دهه نود شمسی شرکت تصمیم به یک تحول سازمانی گرفت و اولین قدم‌های خود در این زمینه را با خرید زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰۰ متری واقع در شهرک صنعتی عباس‌آباد کارخانه جدید را آغاز کرد.
  • با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تفاوت سلیقه در مشتریان و به‌طورکلی در بازار لوازم‌خانگی، شرکت لوازم‌خانگی امرسان تولید یخچال‌فریزرهای ساید بای ساید را در سال ۱۳۹۲ آغاز کرد.
  • شرکت امرسان از اولین شرکت‌هایی بود که در سال ۱۳۹۳ موفق به کسب رتبه A++ در انرژی محصولات خود شد. البته در کمتر از دو سال بعد بازهم برای اولین بار در ایران موفق به اخذ رتبه A+++ شد.
  • لوازم برقی امرسان برای اولین بار در سال ۱۳۹۴ خط تولید ماشین لباسشویی دوقلو و اتوماتیک را راه‌اندازی کرد.
  • با توجه به حجم تولیدات مختلف شرکت در سال ۱۳۹۵ پنج سوله به متراژ ۱۰۰۰۰ مترمربع را به بهره‌برداری رساند.
  • در سی و ششمین سالگرد تأسیس شرکت امرسان، ۳۶ ماه گارانتی هدیه این برند به مردم و خریداران بود.
  • شرکت امرسان بهترین فروشگاه اینترنتی لوازم‌خانگی را برای مشتریان آماده کرده است. در این سایت انواع محصولات، جدیدترین تولیدات، خبرهای مربوط به محصولات، بروشورها، قیمت‌ها و … قرار داده‌شده است.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *